قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه بیستم جون ۲۰۲۲ (سی ام خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در گزارشی به اوضاع بحرانی بیمارستان ها و کادر درمانی در امریکا پرداخته است. این روزنامه در پرونده خود به این نکته اشاره می کند که شرایط کاری در بیمارستان های ایالات متحده بسیار بغرنج شده و بسیاری از کادر درمان در این کشور مدت هاست که حقوق خود را دریافت نکرده اند. یواس ای تودی همچنین از آغاز تزریق واکسن کرونا به کوچکترین رده سنی در آمریکا از روز سه شنبه صحبت به میان آورده و تاکید دارد که کودکان شش ماهه به بالا می توانن دوز واکسن کرونای خود را تزریق کنند.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به بحران آتش سوزی های گسترده در قاره اروپا پرداخته است. این آتش سوزی ها که به خاطر تغییرات اقلیمی در جهان و گرم شدن بی سابقه در بسیاری از مناطق اروپا اتفاق افتاده تاکنون چند صد هکتار از اراضی جنگلی این قاره را از بین برده و در بسیاری از نقاط هنوز کنترل نشده است. این روزنامه همچنین در گزارشی از قول مدیران شرکت ها و کارخانجات مختلف در بریتانیا می نویسد که این کشور ابزار لازم برای مقابله با شوک اقتصادی شدید که دچار آن شده است را ندارد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی به سفر یائیر لاپید وزیر امور خارجه این رژیم به ترکیه پرداخته و ادعا کرده این سفر در راستای همکاری با ترکیه برای مقابله با برنامه های ترور اسرائیلی ها توسط ایران در این کشور اتفاق می افتد. این روزنامه همچنین روسیه را متهم می کند که واکنش این کشور به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه به خاطر طرفداری این رژیم از اوکراین در جنگ این کشور با روسیه اتفاق افتاده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی صحبت های فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور بازتاب داده است که در آن ها بر لزوم تقویت قوای دفاعی ژاپن برای این روزهای پر آشوب جهان صحبت به میان آورده اما در خصوص صحبت ها پیرامون تلاش احتمالی این کشور برای به دست آوردن زیردریایی های اتمی اعلام کرده که در این خصوص باید با احتیاط قدم برداشته شود. این روزنامه همچنین آمارهای تازه ای از مرگ و میر کرونا در اوج این همه گیری در ژاپن منتشر کرده و از این حیث این کشور را جزو بهترین ها در میان کشورهای ثروتمند لقب داده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی از تلاش جو بایدن برای کمک گرفتن از چین در راه کم کردن فشار تورم بر ایالات متحده می گوید. این روزنامه صحبت های رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حذف برخی از تعرفه های سنگین تجارتی میان این کشور و چین و را بازتاب داده و این جمله از او که حذف این تعرفه ها هدیه نیست بلکه اصلاح اشتباهی است که نباید انجام می شد را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می گوید دیگر مقامات دولت بایدن نیز به دنبال برقراری رابطه بیشتر با چینی ها در راه تجارتی هستند که بتواند شرایط تورم را در آمریکا بهبود ببخشند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.